Őszi kedvencek | 2021


Folytatva a tavasszal elkezdett, de sajnos nyáron elfelejtődött bejegyzéssorozatot, ezúttal is összegyűjtöttem nektem azokat a dolgokat, amelyeket az elmúlt évszakban szerettem.

Nagyon különleges volt számomra ez az idei ősz – pozitív és negatív értelemben egyaránt. Az életem szinte minden szempontból gyökeresen kifordult az eddigi menetéből. Kezdődött azzal, hogy albérletbe költöztem az egyetem miatt, és életemben először megtapasztaltam az önállóság egy kezdetleges formáját. Először volt rendes munkám – igaz, ez korábban kezdődött, de a projektembe úgy igazán csak szeptembertől merültem bele. És azzal végződött, hogy 4 év után újra szingli lettem. Vegyes érzésekkel emlékezem tehát vissza erre az évszakra, de mindenképp össze akartam szedni, mi más határozta még meg. A pozitívumokról egyébként itt írtam hosszabban.


FILM: Dűne

Bár nem olvastam a könyveket, de a beharangozók alapján nagyon izgalmasnak tűnt a Dűne, ezért amint lehetett, rohantunk is a moziba. A legkevésbé sem csalódtam. Az utóbbi időszak egyik legjobb sci-fi / fantasy filmje ez, amit elképesztően minőségi munkával valósítottak meg. Egyáltalán nem volt nehéz felvenni a történet fonalát, és mindent értettem belőle a könyvek nélkül is. Azt azért sajnálom, hogy a lényeg csak ezután, a következő filmben jön majd 2 teljes év múlva.


SOROZAT: Gilmore Girls

A sorozat, aminek nem vagyok hajlandó leírni a magyar címét. Korábban épp ez tartott vissza attól, hogy egyáltalán elgondolkodjak azon, belenézzek-e, de a kedvenc youtubereim lényegében rábeszéltek a lelkesedésükkel. És mekkora meglepetés volt! Már az első epizód teljesen megvett, és azóta nincs megállás. Annyira békés, feelgood hangulata van, mint semmi másnak, és instant kedvencemmé vált.


SOROZAT: A kalózok elveszett királysága

Ez olyan fajta dokumentumsorozat, amelyben a történészek által rekonstruált eseményeket eljátssza egy színészgárda. Így tulajdonképpen olyan, mintha egy rendes sorozatot néznénk, csak ezt közben narráció is kíséri, és megszakítja néhány részlet a szakértőkkel készült interjúkból. A sorozat a kalózkodás kezdeti korszakát és az aranykorát dolgozza fel, feltárva, miért alakult ki, és kik voltak a legismertebb alakjai. Érdekes, hogy közülük egyedül Edward Thatch (Feketeszakáll) legendája él a köztudatban, miközben például Samuel Bellamy messze sikeresebb volt nála, és mindannyiukat Benjamin Hornigold inspirálta a törvényszegésre.


YOUTUBE: Malama Life

Ezúttal egy angol nyelvű csatornát ajánlok nektek, amelynek a készítője Hawaii-on él. Sophie mondanivalója az egyszerű, minimalista életstílus és a slow living köré épül, mindezt csodaszép, egzotikus vágóképekkel kísérve. A videói hihetetlenül jó minőségűek, nagyszerű vágással, összeszedett koncepcióval. Lassan és érthetően beszél bennük, ezért az angol szöveg könnyen felfogható. Az értékrendjét abszolút a magaménak érzem, és egészen elképesztő hatással van rám, amit csinál.


PODCAST: Friderikusz Show

Nem tudom, hogy keveredtem Friderikusz Sándor saját, YouTube-on fellelhető műsorára, de teljesen odavagyok azért, amit csinál. Hihetetlenül érdekes embereket interjúztat meg, és rengeteget tanulok egy-egy beszélgetésből. Eddig annyira nem követtem nyomon a munkásságát, de most látom, miért ő az egyik legnevesebb televíziós személyiség az országban. Két kedvenc epizódom van: amelyikben Babarczi Esztert kérdezi a depresszióról, és amikor egy biztonságpolitikai szakértőt faggat.


KÖNYV: A Varjúherceg

Az egyik legjobb olvasmányélményem volt idén Zalka Csenge Virág mesegyűjteménye, A Varjúherceg. Ebben a csodaszép kötetben ismertebb népmesék egyéb, kevésbé ismert változatait olvashatjuk a világ minden tájáról. Így megismerhetjük például, hogyan képzelték el Puerto Rico-ban a Holle anyót, milyen a kínai Rapunzel, és mi található az égig érő paszuly tetején Nauruban. Amellett, hogy rettentő izgalmas volt meséken keresztül bejárni a világot, teljesen kikapcsolt és feltöltött ez a könyv. Itt írtam róla bővebben.


RECEPT: Harry Potter sütőtöklé

Emlékeztek, hogy a Harry Potter könyvekben állandóan sütőtöklevet ittak a Roxfortban az étkezéseknél? Nos, a Street Kitchennél kikísérletezték, hogyan lehetne ezt jól elkészíteni a valóságban is. Még csak most ismerkedem a sütőtökkel, de ez a recept telitalálat volt nálam, legalább hússzor elkészítettem azóta. Tulajdonképpen egy sütőtök smoothie almalével higítva és tipikus őszi fűszerekkel ízesítve.


ÍZ: Chai tea

Az őszi-téli időszak egyik népszerű ízét, a chai-t csupán most sikerült kipróbálnom, de szerelmes vagyok belé. Filteresen a Rossmannban sikerült beszereznem, és ebben a fajtában fahéj, cikória, gyömbér, vadalma, kardamom, szegfűszeg és fekete bors található, rooibos alapon.


Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel, és kövess Facebookon & Instagramon a további tartalmakért! 😊
Könyves témákért less be a Readinspo-ra! 📖

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. A Gilmore Girls kapcsán régen engem is a magyar cím tartott vissza, de annyira örülök, hogy mégis belekezdtem, szuper feelgood sorozat. Pont most decemberben kezdtem újranézni ajándékcsomagolás mellé és még mindig ugyanannyira élvezem. 💞

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihetetlen, mennyire aktuális és szórakoztató tud lenni még mindig, pedig már egész régi. 😁

      Törlés

Top Categories