Tavaszi kedvencek | 2021


Eredetileg havi lebontásban terveztem kedvences bejegyzéseket hozni, de mivel túl keveset posztolok egyéb témában, és nem szerettem volna, ha ez uralja a blogot, elvetettem az ötletet. Nagyon vártam már viszont, hogy véget érjen egy évszak, hiszen ugyanez a bejegyzéstípus szezonális verzióban talán még jobb. Már áprilisban elkezdtem tervezgetni, mit rakjak bele, hogy mihamarabb kirakhassam – és láss csodát, mégis megcsúsztam vele egy teljes hónapot. Sokminden összejött most (vizsgaidőszak, új munka egy teljesen ismeretlen területen, mental breakdown), de túl lelkes vagyok ahhoz, hogy most csak amiatt töröljem a posztot, mert már a nyárra kéne koncentrálni. Meg egyébként is, a tartalma továbbra is aktuális.

Szóval ebben a kicsit megcsúszott bejegyzésben összegyűjtöttem néhány dolgot, amelyek idén tavasszal különösen a szívemhez nőttek, vagy éppen nagy felfedezésnek tartom őket. Fogyasszátok szeretettel!


PODCAST: Mi a Femme

Antonia Vai és Wilson Luca podcastjára sajnálom, hogy nem akadtam rá előbb, mert nagy hatással volt rám minden, amit eddig hallgattam tőlük. Többnyire igazán tabutémáknak számító dolgokról beszélnek nyíltan és őszintén: szexről, női szerepekről, szexualitásról, kapcsolatról, testről, érzelmekről. Igazi felnőttes, girlbossos, feminista műsor. Nagyon hiánypótló, nagyon imádom, ~18-20 évtől felfelé pedig minden nőnek ajánlom.


PODCAST: Sárgabögre

Rózsa Sára és Maródi Eszter párosából korábban csak Sárát követtem Instagramon, és imádtam a stílusát, a kedves személyiségét (most már mondhatom, hogy ez mind Eszterre is igaz). Alig vártam már, hogy meghallgathassam az első epizódot, és bár a hangjukat még mindig nem tudom megkülönböztetni, de remek témákkal állnak elő, és az állandóan derűs hangulatuk feldobja a napjaimat.


YOUTUBE: A szomszéd lány

Eni viszonylag kezdő magyar YouTuber, de még így is imádom nézni, bármit rak is ki. Többnyire életmód témában készít videókat, és visszatérő téma nála a környezetvédelem, filmek, könyvek és sorozatok. Szerintem ha így halad, hamar nagyon profi és értékes üzenetet közvetítő youtuber válik majd belőle. És egyébként Sims gameplay csatornája is van.


YOUTUBE: Pamela Reif

Mostanában kezdek végre megbarátkozni a sportolással, és már nem csak muszájból, hanem élvezettel csinálom. Futni, jógázni, nyújtani és erősíteni szoktam – utóbbit Pamela Reif videóira. Elég nagy követőbázisa van, tehát lesznek, akiknek nem mondok újat, de ha már egy ember rátalál általam, megérte megosztani. Elég kemények az edzései, a "beginner workoutokon" kívül nem is mertem még mást kipróbálni, de nagyon jó gyakorlatsorokat állít össze.


RECEPT: zabpelyhes banánpalacsinta

Már többször próbálkoztam banánpalacsinta recepttel, de mindannyiszor tragikus lett a végeredmény. A Street Kitchen viszont általában megbízható, az ott talált receptet pedig nem cserélném le semmire. És mivel liszt helyett zabpehely kerül bele, még egészséges is. Pár perc alatt elkészül, étcsokiöntettel és mogyoróval szoktuk enni.


FILM: A halhatatlan gárda

Valami könnyed akciófilmet kerestünk, és ehhez képest egy izgalmas akcióba burkolt, de nagyon elgondolkodtató sztorit kaptunk kiváló szereplőgárdával, jó minőségben. Teljesen lenyűgözött, hogy tudnak olyan filmet is csinálni manapság két Marvel között, amiben nem kell kikapcsolni az agyadat. Nagyon remélem, hogy folytatják, mert rettentő izgalmas fordulattal zárult. És egyébként tényleg halhatatlan emberekről szól, tehát a cím nem csak egy metafora.


SOROZAT: Árnyék és csont

Leigh Bardugo Árnyék és csont sorozatát tavaly, a Hat varjút pedig idén olvastam, és teljesen beleszerettem a világépítésébe. Nagyon vártam már a könyveiből készült Netflixes adaptációt, ugyanakkor tartottam is tőle, hogy teljesen tönkreteszik ezt az összetett történetet. Én lepődtem meg a legjobban, hogy nem így történt. Egyszerűen tökéletesre sikerült: minden lényeges elem benne van a könyvekből, és mégis rettentő élvezetes volt, hiába ismerem kívülről a sztorit. Itt írtam róla.


ZENE: Tix

Norvég zenéket keresve bukkantam rá még bőven az Eurovízió előtt arra a dalra és előadóra, amit/akit Norvégia az idei versenyre küldött. Pontosabban annak a norvég verziójára (Ut av mørket), merthogy TIX Rotterdamban az angol fordítással lépett fel (Fallen Angel). Azóta már majdnem minden elérhető számát meghallgattam, és a többségét imádom.


ZENE: Ringnes-Ronny

Mikor már nem nagyon találtam több norvég zenét, ami tetszett volna, a svédek között kezdtem keresgélni. Ringnes-Ronny Valhalláját ha ezerszer nem, akkor egyszer sem hallgattam meg és a többi elérhető dalával is hasonló a helyzet. Jelenleg a Sista natten på Mallorca a kedvencem tőle.


KÖNYV: Amikor a hercegnő menti meg önmagát

Ahhoz, hogy én kedvencnek jelöljek egy könyvet Molyon, nagyon és többféle értelemben is meg kell fognia. Amanda Lovelace-től az Amikor a hercegnő menti meg önmagát hosszú idő óta az első ilyen könyv volt. Aki szereti az instaköltészetet, a feminista, önmegvalósító témájú verseket, annak bátran ajánlom. A könyves blogomon itt írtam róla, itt pedig a kedvenc idézeteimet gyűjtöttem össze belőle.


KÖNYV: A Szellemíró

Már a fülszöveg alapján sem tűnt egy limonádénak, de nem számítottam arra, hogy ilyen durva lesz. Egy bestseller-szerzőről szól, aki amint megtudja, hogy haldoklik, eldönti, hogy megírja az önéletrajzát, és ezzel együtt leleplezi azt a titkot, amely évek óta nyomja a szívét. Rettentő izgalmas, fordulatos, gyorsan olvasható. Itt írtam róla.



Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel, és kövess Facebookon & Instagramon a további tartalmakért! 😊
Könyves témákért less be a Readinspo-ra! 📖

You Might Also Like

0 megjegyzés

Top Categories