5 Netflixes karácsonyi film


A karácsonyi filmek nektek is sarkalatos pontjai az ünnepi időszaknak? Nem meglepő, ha így van: rengeteget adnak hozzá a hangulatunkhoz, amire különösen nagy szükségünk van mostanában, mikor nem hogy hó nincs, de egyre inkább ősziesebb jellegű a decemberi időjárás.

Mivel filmek terén különösen műveletlen vagyok, korábban a karácsonyi időszakban mindig gondban voltam, mit lenne érdemes megnézni. A klasszikusok kipipálása után (mint amilyen például a Holiday, Igazából szerelem, Grincs) nem tudtam, merre kezdjek el nézelődni – és talán nem vagyok ebben egyedül. A Netflixnek meglepően nagy választéka van karácsonyi műsorokból, így amióta van előfizetésem, rengeteg olyan címet fedeztem fel, amire más esetben biztosan nem találtam volna rá. Most ezek közül mutatok meg néhányat.


1. Karácsonyi krónikák (2018)

Ez a zseniális, látványos és végtelenül szórakoztató film volt a kedvencem minden tavaly látott karácsonyi műsor közül. A lelke egyértelműen Kurt Russel, aki alakításával rengeteg pluszt ad a Mikulás karakteréhez – egy egészen újszerű, vagány és szarkasztikus Télapót ismerünk meg általa. Rajta kívül a történet középpontjában egy testvérpár (tinédzser srác és a kishúga) áll, akik karácsony éjszakáján megpróbálják meglesni a Mikulást, és ez végül túl jól sikerül nekik. Miután lezuhan miattuk a szán, és elszabadulnak a rénszarvasok is, az ünnep veszélybe kerül – és nélkülük Mr. Claus már nem tudja megmenteni.


2. A karácsony igazi öröme (2019)

A főszereplő egy népszerű rádiós műsorvezető, aki karácsony előtt hirtelen elveszíti a munkáját. Ez ugyan jó alkalom arra, hogy beteljesítse végre régi álmát, és saját stúdiót nyisson, azonban ehhez fel kell adni korábbi, fényűző életstílusát – amit a gyerekei nehezen emésztenek meg. A dac és a düh amiatt, hogy visszaköltöztek a régi, lepukkant otthonukba, az ünnepi hangulat kárára válik. Karácsony napjára azonban mindannyian felismerik: mindennél többet ér az, hogy együtt lehetnek.


3. Modern Hamupipőke: Karácsonyi kívánság (2019)

Bár nem Hamupipőke a kedvenc Disney-karakterem, de a történetének retellingjei sokszor még akkor is meg tudnak fogni, ha egy kicsit bugyuták. Ez a film is ilyen: nem egy műalkotás, de valamiért mégis megfogott. A főszereplőt Katnek hívják, aki az ünnepi időszakban manónak beöltözve keres pénzt, elsősorban énekléssel. Szeretne komolyabban is foglalkozni a zenével, ám mostohaanyja minduntalan megakadályozza ebben a tervben, és még a keresetét is elteszi. A lányra azonban felfigyel a város legbefolyásosabb családjának fiatal szívtiprója, aki bármit megtesz, hogy közel kerüljön hozzá – még Mikulásnak is beöltözik Kat munkahelyén.



4. Dash és Lily (2020-)

Eleinte biztos voltam benne, hogy nem az én műfajom, de mikor már a barátom is felkapta a fejét az előzetesét látva (ami szintén igazi karácsonyi csoda), tudtam, hogy nem hagyhatom ki. Ha egy kicsit korábban kezdjük, egyetlen éjszaka alatt ledaráltuk volna ezt a 8 darab 23 perces epizódot, annyira imádnivaló volt. A történet középpontjában egy piros jegyzetfüzet áll, amelyen keresztül a két főszereplő írásban üzenget egymással, egyre jobban kiismerve a másikat. Személyesen még nem találkoztak, és azon túl, hogy izgulunk, mikor és hogyan kerül erre sor, érdekes látni azt is, mennyi szálon fonódik össze Dash és Lily élete – amit ők még nem is tudnak.


5. Új barát karácsonyra (2019-) 

Ez az a sorozat, ami miatt (épp tavaly ilyenkor) felfigyeltem a norvég nyelvre. Tulajdonképpen a Hjem til Jul ültette el bennem a gondolatot, hogy megtanulhatnék pár kifejezést, ami mára odáig fajult, hogy az egyetem befejezése után Norvégiába tervezünk költözni a barátommal... De erről majd máskor. 😉 A lényeg, hogy még ha furcsa is számotokra egy ennyire idegen hangzású nyelvet hallgatni, én csak javasolni tudom, hogy adjatok esélyt ennek a végtelenül bájos és szerethető történetnek. A főszereplőt Johannénak hívják, aki évek óta nem talál párt magának, ám eltökéli, hogy karácsonykor elvisz valakit magával a családi összejövetelre. Az ünnepig csak néhány nap van hátra, de a randizás sokkal bonyolultabb dolog, mint amilyennek korábban tűnt. Amellett, hogy szórakoztató és jó hangulatú sorozat, teljesen átitatja a skandináv életérzés. De vigyázat: az első évadnak nagyon bosszantó függővége van, ezért a kezdéssel érdemes megvárni a december 18-án érkező folytatást.


Te láttad már valamelyik filmet vagy sorozatot? Milyen netflixes műsorokat tudnál még ajánlani? Meg fogod nézni valamelyiket a listából? 😊


Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel, és kövess Facebookon & Instagramon a további tartalmakért! 😊
Könyves témákért less be a Readinspo-ra! 📖

You Might Also Like

6 megjegyzés

  1. Szuper lista! A nagy részét már láttam, de amit még nem, arra biztosan sort kerítek.:)
    A Netflixnek szerencsére tényleg hatalmas a tárháza karácsonyi filmekből, így kellőképpen kiélhetem én is már novembertől a karácsonyi hangulatomat. Amit a figyelmedbe ajánlanék még, ami ilyen kis aranyos és könnyed, az a Karácsonyi hadgyakorlat, ha még nem láttad.

    Millió puszi:
    Barbi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! 😊 Azt még pont nem láttam, és nem is valószínű, hogy magamtól rákattintottam volna, viszont ha te ajánlod, akkor mindenképp kalkulálok vele. ❤

      Törlés
  2. Remélem nyitott vagy az animációra is, mert a netflixen van egy Klaus nevű karácsonyi film, illetve ajánlom még a "The nightmare before Christmas" című Tim Burton művet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az ajánlásokat, abszolút nyitott vagyok rá! 😊
      A Klausról kizárólag jót hallottam, szóval amint lehet, sort kerítek rá, már nagyon kíváncsi vagyok. A The nightmare before Christmas-t sem láttam még, de épp tegnap néztem róla egy dokumentumfilmet, és nagyon érdekesnek tűnik. 😀 Bár egy kicsit idegenkedem tőle a stílusa miatt, de előbb-utóbb csak ráveszem magam.

      Törlés
  3. Én nagyon szerettem a Vanessa Hudgens főszereplésével játszott filmeket is, a Princess Switch kimondottan cuki (sajnos a folytatása már kevésbé), míg a Karácsonyi lovag olyan kis szerethetően romantikus. A Klaust én is nagyon ajánlom, nálam a tavalyi év kedvence lett! <3

    Na, ez az Új barát karácsonyra nagyon érdekel egy ideje, úgyhogy mindenképp bevárom vele a második évadot, és akkor egyben megnézem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Vanessa Hudgens filmek tényleg cukik voltak, de valahogy nekem egyik sem volt annyira átütő, ezért sem kerültek bele a listába. :)
      Nagyon örülök, hogy a Hjem til Jul felkeltette a figyelmed, remélem, neked is legalább ennyire tetszeni fog. 🥰

      Törlés

Top Categories