Kedvenc mézeskalács receptem


Régen, mikor nagy nehezen rávettük magunkat a mézeskalácskészítésre, mindig szinte ehetetlen lett a végeredmény. Sokáig azt hittük, a rossz sütő az oka, de nem akartam elfogadni, hogy képtelenek vagyunk itthon abszolválni ezt az egyébként végtelenül egyszerű süteményt. Elkezdtem inkább új receptet keresni, és nagy szerencsémre már a legelső maximálisan teljesítette minden elvárásomat. Mivel azóta is minden évben ódákat zengek róla annak, aki kíváncsi rá, gondoltam, érdemes lenne itt is megosztani. 

Ha ti sem találtátok még meg az IGAZI mézeskalácsreceptet, ezt javaslom kipróbálásra. A végeredmény igazán puha, kellemes ízű és nem túl édes (bár cukorból lehet, érdemes egy kicsit kevesebbet használni, de ez a legtöbb recept esetében így van), az elkészítése pedig még a hozzám hasonlóan kezdő konyhatündéreknek sem jelent nehézséget.


Mézeskalács

nehézség: egyszerű  |  adag: 1 |  idő: kb. 1 óra  |  forrás


Hozzávalók:

tészta
  • 1 kg liszt
  • 30 dkg porcukor
  • 14 g mézeskalács fűszerkeverék (1 tasak)
  • 3 teáskanál szódabikarbóna
  • 30 dkg margarin
  • 250 ml méz
  • 3 db tojás

máz
  • 2 db tojásfehérje
  • 30 dkg porcukor

Elkészítés:

  1. Először a száraz hozzávalókat keverjük alaposan össze, majd jöhet a tojás, a méz és a picit megolvasztott margarin.
  2. Addig gyúrjuk, míg egynemű, illatos, rugalmas tésztát nem kapunk.
  3. 3 részre osztjuk, majd egyenként kinyújtjuk 0,5 cm-es vastagságúra a tésztát.
  4. Kiszaggatjuk, tepsire tesszük (de nem szorosan, mert sülés közben összenőnek).
  5. 10 percig sütjük.
  6. MÁZ: a tojásfehérjét félig felverjük, majd apránként hozzáadagoljuk a porcukrot, és keményedésig keverjük.


Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel, és kövess Facebookon & Instagramon a további tartalmakért! 😊
Könyves témákért less be a Readinspo-ra! 📖

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Sose sütöttem még, pont azért, amit te is mondtál. Volt, hogy hoztak kóstolóba, és már előre mondták, hogy kemény lett, nem jó, stb, és gondoltam, annyira úgyse vonz, inkább nem próbálkoznék vele :D Elegem is van a nyújtogatásból. Ez nem tapad akkor ezek szerint? Mert nekem az a bajom, hogy hiába lisztezem már tele a pultot, ragad az egész.
    Ez a recept kb hány darabhoz elég? Bevallom, nem nagyon férek el, kettő tepsim van, és volt már dolgom olyan keksz recepttel, amivel órák alatt készültem el, mert 6x kellett telepakolnom a tepsit, várni, kivenni, berakni a másikat, várni, stb.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Korábban nekem sem hiányzott, de most ez az egyik dolog, amit legjobban várok a karácsonyi időszakban. 😄

      Nyilván kell lisztezni ezt a tésztát is, de szerintem fantasztikus állaga van, alig ragad és nagyon könnyű nyújtani. A tepsivel azért itt is kell 4-5x fordulni, de pillanatok alatt megsülnek és még kenegetni sem kell. A mennyiséggel bajban vagyok, ha azt meg kéne határozni, mert nagyon sok mindentől függ: milyen vastagra sikerül nyújtani a tésztát, mekkorák a kiszúrók... 😁
      Én ebből négyünknek fél adagot szoktam csinálni, és még így is kitart egy jó pár napig, egy nagyobb befőttesüveg megtelik vele. Volt már, hogy teljes adagot csináltam, de az túl sok volt, nem fogyott el, pedig a tágabb család is kapott belőle. Remélem, ezzel így nagyjából tudtam segíteni. 🤔

      Törlés
  2. Tudtál, igen, mert akkor elsőre elég lesz bőven fél adag a hozzávalókból :D Idén... hát necces, hogy megsütöm-e, mindenesetre megőrzöm ezt a receptet :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök, már ezért megérte megosztani. 🥰💖

      Törlés

Top Categories