2021 | Célok és tervek


Nagyon boldog új évet mindenkinek! 🎉

Alapvetően a blog(olás) szempontjából a december és a január eleje a kedvenc időszakom, hiszen imádok tervezgetni és listákat írogatni, ráadásul sokkal könnyebb komolyan venni a céljaim megvalósítását úgy, hogy másokkal is megosztom őket. Egy ilyen év után feltételezem, a legtöbb ember tele van tervekkel arra vonatkozóan, mit fog csinálni, mikor végre újra szabadon mozoghatunk bármerre. De nekem idén valahogy semmi kedvem nem volt ehhez – ezért is csúsztam ezekkel a bejegyzésekkel ennyit másokhoz képest.

Elengedni viszont azért mégsem akartam teljesen ezt az évlezárós és -kezdős rituálét, szóval lássuk, én hogyan tervezem 2021-et. 😊 A tavaly történtek összefoglalóját itt olvashatjátok, a könyves évösszegzésről itt írtam, az olvasós céljaimat pedig itt listáztam.


Többet fotózni – csak úgy magamnak

Vizuális típusként sokkal könnyebb fotók és videók alapján emlékezni egy régi élményre. Imádom végigpörgetni az Insta storyk archívumát, és jókat nevetek akkor is, mikor a gépemen az évekkel ezelőtti képeket tartalmazó mappákba tévedek. De sosem vittem túlzásba a fotózást, és ezt igazság szerint mindig is bántam egy kicsit. Tavaly különösen kevés pillanatot örökítettem meg az otthonülős, smink nélküli időszak miatt, és ez rádöbbentett, mennyire nem tetszik ez az irány.


Helyretenni a mentális egészségemet

2020 a felismerések éve volt számomra. Mivel rengeteg időm volt gondolkozni, újra és újra átpörgettem az elmúlt 10-15 év történéseit, magyarázatokat keresve a magam és mások viselkedésére is. Végül rájöttem többek között arra, mi lehet a pontos forrása az önértékelési problémáimnak, illetve miért közösítettek ki általános- és középiskolában is (erről a jelenségről itt egy cikk). 2021 fókuszában egyértelműen az fog állni, hogy megpróbáljak valahogyan felülkerekedni ezeknek a dolgoknak mai napig tartó negatív hatásain, és szakember segítségével nevet találjak a jelenlegi mentális állapotomra.


Nem halogatni

Mindig is tudtam, hogy a halogatás az egyik legnagyobb ellenségem, de a 20 önismereti kérdés és válasz (a link a róla írt posztomra visz) döbbentett rá, mennyire sok téren keseríti meg valójában az életemet. Szerencsére a könyv több ténylegesen hasznosítható tippet is tartalmaz ennek leküzdésére, ami kiindulásnak jó, de azért nem elégszem meg ennyivel.


Nem túlvállalni magam

Hiába nagy szenvedélyem az olvasás, tavaly (főleg év vége felé) már túl sok határidős recenziót vállaltam be. Ez egyrészt a másokkal töltött minőségi idő rovására megy, másrészt kiégés közeli állapotba sodor. Karácsonykor például számomra már az volt a pihenés, hogy egyáltalán nem kellett semmit olvasnom. Mivel ez nagyon nincs így jól, 2021 célja az lesz, hogy megtaláljam azt a határt, amin túl már nem szabad rábólintanom több könyvre – vagy csak szimplán nem halogatni őket az utolsó pillanatig, amivel el tudom kerülni a felhalmozódást.


Lefogyni

Természetesen azóta, amióta én magam is elkezdtem újév alkalmából fogadkozni és tervezgetni, ez a pont valamilyen formában mindig szerepelt a listámban. Idén viszont kivételesen reális esélyt látok rá, hogy össze is jöjjön. Tavaly augusztusban elkezdtem egy diétát, ami mindenféle szempontból elég működőképesnek tűnik, illetve olyan helyre költöztünk, ahol közelebb van az edzőterem, mint a legközelebbi buszmegálló. Esküszöm, már csak az tart vissza, hogy a veszélyhelyzet miatt zárva van. 😉


Sokat kirándulni

Ugyan a tavaszi korlátozások alatt jól esett egy kicsit elvonulni, bezárkózni és csak magammal foglalkozni, de ez ősszel már túl sok volt. 2021-et ezért mindenképpen mozgalmasabbra tervezem, elsősorban olyan magyar helyek felfedezésével, amelyeket nem érdemes kihagyni. Ha tényleg kiköltözünk külföldre, nem szeretnék úgy elmenni, hogy sok tétel marad a kirándulós bakancslistámon.


Megtanulni főzni

Imádom az új konyhánkat, és ez már önmagában elég motiváció arra, hogy több időt töltsek ott – de egyébként sem áll távol tőlem ilyen dolgokkal pepecselni. Minimum az alaprecepteket szeretném fejből tudni és tökéletesen kivitelezni, de egy-két különlegesebbet is szívesen kipróbálnék.


Rendszeresen tanulni norvégul

Tavaly március-április környékén keztem el tanulgatni a nyelvet. Csak heti néhány szót, mondatot és egy-két nyelvtani szabályt néztem meg azóta, de egyre jobban élvezem és szeretek foglalkozni vele. Jó lenne idén év végére eljutni egy olyan szintre, ahol már akár anyanyelvűek előtt is mernék megszólalni, ha úgy hozza a helyzet.


Te mit szeretnél elérni mindenképpen 2021-ben?


Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel, és kövess Facebookon & Instagramon a további tartalmakért! 😊
Könyves témákért less be a Readinspo-ra! 📖

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Köszi, hogy belinkelted a kiközösítős cikket. Én is átéltem ugyanezt, viszont soha nem tapasztaltam semmilyen nyílt verbális vagy fizikai erőszakot. Viszont mindig én voltam a láthatatlan, aki mellé senki nem ül, akihez senki nem szól. Amikor próbálsz bekapcsolódni egy beszélgetésbe, de a mesélő mindenkivel fenntartja a szemkontaktust kivéve veled. :) Nem igazán tudtam ezt hová rakni, mert végülis engem nem bántottak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tudtam ezzel segíteni. 💖 Igazából épp az ilyen helyzetek miatt beszélek ezekről ennyire nyíltan, hátha az, amit én megtudtam, másoknak is hasznára válik.

      Nekem is teljesen új volt, hogy már ezek az "apróságok" is kiközösítésnek számítanak, de visszagondolva nekem egy-egy ilyen eset majdnem annyira fájt, mint a tényleges verbális erőszak. Egyszer például egy nagyobb társasággal voltam, és a hozzánk csapódó két új lánynak mindenkit bemutattak a csapatból, engem kivéve, és onnantól kezdve mindenki úgy kezelt, mintha ott sem lennék. De az ismétlődő, állandó dolgok is nagyon jelentősek, mint amit te is mondtál, hogy gyakran ültem egyedül, vagy ritkán köszöntek vissza reggel, mikor beléptem a terembe, csapatmunkánál mindig én voltam a maradék... Sokszor fordult elő az is, hogy ha véletlenül hozzá mertem szólni a beszélgetéshez, valaki direkt megalázott, hogy ez többet ne forduljon elő.

      Teljesen megértem, hogy névtelenül kommenteltél, de ha esetleg szeretnél róla privátban is beszélgetni, tudod, hol találsz.

      Törlés
  2. Szia! Nagyon szuper cikk lett, öröm volt olvasni. :) Nagyon tudtam azonosulni azokkal a részekkel amit a bullying-ról meg a halogatásról írtál. :) És gratulálok az új blogodhoz, nagyom jól néz ki. <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kivételesen nem örülök, hogy tudtál azonosulni velem, de minden mást köszönök. 💖💖

      Törlés

Top Categories