Téli kedvencek | 2021/22


Izgalmas volt ez a tél. 

A december rettenetesen gyorsra, eseménydúsra és érzelmesre sikeredett. Az első felében még nagyban próbáltam kiheverni a négy éves kapcsolatunk végét, és megküzdeni a magánnyal, amivel ez járt. A második felében viszont már valaki másra koncentráltam. A munkában igyekeztem beérni magam, miközben, a szorgalmi időszak végéhez közeledve rám szakadtak az addig halogatott beadandók terhei is. Néhány nappal karácsony előtt végeztem, de szerencsére (évek óta először) nem járt az ünnep ajándékvásárlási kötelezettségekkel, ezért innentől már magamra – és az új kapcsolatomra – fókuszálhattam. A hónap végével pedig felmondtam a munkát és a budapesti albérletet is, és hazaköltöztem vidékre.

Szinte a teljes januárt a vizsgákra való tanulással töltöttem. Nem volt könnyű, hiszen a vizsgaidőszakaim többsége eddig online zajlott, ami nem igényelt ennyire alapos felkészülést. Közben ki kellett találnom a szakdolgozatom pontos témáját is, illetve keresnem egy helyszínt, ahol elvégezhetem a diplomaszerzéshez kötelező szakmai gyakorlatot. Mindez érdemben mostanra zárult le, szóval a tavasz többségét írással és munkával fogom tölteni.

Mivel egyedül februárban értem rá szórakoztató dolgokkal foglalkozni, nem sok tartalmat fogyasztottam ebben az évszakban, szóval ez a kedvences gyűjtemény most nem lesz túl hosszú.


PODCAST: The Butterfly Effect

Bánhegyi Flórával és Hannával először Instagramon találkoztam, onnan tudtam meg, hogy közösen vezetnek egy podcastet. Az epizódcímek alapján pont passzolt az év eleji tervezgetős, önismeretes hangulatomhoz, így egyik reggel elkezdtem hallgatni őket a legelső résztől. Azóta fix részét képezik a reggeli rutinomnak, ugyanis az epizódok átlagos hossza (kb. 30 perc) pont ideális hozzá. Ráadásul a lelkesedésükkel, motiváló hangvételükkel megalapozzák az én hozzáállásomat is az adott naphoz.


SOROZAT: Vaják

Mivel nem ismerem sem a könyveket, sem a játékot, az első évad nagyon kusza volt addig, amíg össze nem állt bennem a történet idővonala. De maga a fantasy világ és a hangulat, amit teremtettek a készítők, már akkor beszippantott, ezért rettentően vártam a második évadot. Még az első 8 rész újranézésével is nagyon hamar ledaráltam az egészet. Bár látok benne komoly hibákat még úgy is, hogy egyáltalán nincs érzékem a filmelemzéshez, de alapvetően benne valami, ami nagyon elkapott.


SOROZAT: Sütimester

Vizsgaidőszakban rendszeresen tévéztem esténként sokáig – csak hogy minél később kelljen visszaülnöm a tételekhez –, és általában főzős csatornát néztünk anyámmal. Így kerültünk az Angliában népszerű cukrászműsor elé, amiben a versenyzők változatos feladatok alapján alkotnak. Többször említettem már, mennyire kikapcsol ez a hobbi, és legalább annyira jó nézni, mint csinálni. Hiába hangzik nagymamás programnak, nagyon jó pillanatokat okozott esténként.


SOROZAT: Agymenők

Évekig biztos voltam benne, hogy sosem lennék képes jól szórakozni ezen a sorozaton, de nemrég mégis beadtam a derekamat. És tessék, két ledarált évad után máris a kedvenceim között szerepel. Mikor februárban két hétig rosszul voltam (valószínűleg a koronavírustól), előfordult, hogy egész nap csak ezt néztem és semmi mást. A Jóbarátokat sosem fogja felülmúlni, de legalább annyira kikapcsol és szórakoztat.


KÖNYV: Gondolkodj úgy, mint egy szerzetes

Tény, hogy sok könyvet olvasok és rendkívül változatos műfajokban... de az igazság az, hogy közülük kevés gyakorol rám olyan nagyszabású hatást, ami egyértelműen változtat valamit az életemben. Na, Jay Shetty könyve pontosan ilyen. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy az egyik leghasznosabb önfejlesztő könyv volt, amit valaha olvastam. Nem értettem mindenben egyet vele, de azt, amiben igen, azóta is fontolgatom, és apránként építgetem be a mindennapjaimba. Itt írtam róla.


ZENE: Hollywood Undead - Five

Az első külföldi rockzenekar, amelynek majdnem elmentem a koncertjére még a régi szép, koronamentes időkben, az a Hollywood Undead volt. Ráadásul épp ezzel az albummal turnéztak – de akkoriban nem tetszettek a rajta lévő dalok, ezért végül eladtam a jegyemet. Aztán nemrég rettenetesen rákattantam a számok többségére. Annyira, hogy télen 100 zenehallgatással töltött percemből 97-ben tuti valamelyik Five-dal szólt. A kedvencem egyértelműen a Riot és a Whatever it Takes.


RECEPT: bulgurkása

Az utóbbi időben csúnyán rákattantam a bulgurra. Alapvetően sósan szeretem, ezért sokáig ódzkodtam édes verzióban is kipróbálni, ráadásul reggelire. A Street Kitchen receptje viszont nagyon bevált, rettentő jó íze van, különösen fagyasztott erdei gyümölcs-keverékkel és némi juharsziruppal ízesítve. Ha unom a zabkását, szívesen nyúlok vissza ehhez az ötlethez.


Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel, és kövess Facebookon & Instagramon a további tartalmakért! 😊
Könyves témákért less be a Readinspo-ra! 📖


You Might Also Like

0 megjegyzés

Top Categories